Amortyzator dla swojego samochodu

Więcej Zamknij
Ogromny wybór marek auto Amortyzator online
Wybrać samochód
Szukaj
Amortyzator najwyższej jakości: Producenci
Oryginalne ACKOJAP Amortyzator
AL-KO
Arnott
ASHIKA
AUGER
AUTOMEGA
BILSTEIN
BLUE PRINT
Borsehung
BPW
BUGIAD
DELPHI
DENCKERMANN
DIEDERICHS
DT
FEBEST
FEBI BILSTEIN
GABRIEL
JAPANPARTS
JP GROUP
KAMOKA
KONI
KYB
MAGNETI MARELLI
Magnum Technology
MAPCO
MAXGEAR
METZGER
MEYLE
MONROE
NIPPARTS
NK
OPTIMAL
PETERS ENNEPETAL
PROFIT
RIDEX
SACHS
SASIC
SPIDAN
STARK
STATIM
SUPLEX
SWAG
TEDGUM
TOPRAN
TRUCKTEC AUTOMOTIVE
TRW
VAICO
WABCO
Top 8 Amortyzator bestsellerów
Słynne części zamienne z kategorii Amortyzator. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Amortyzator i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
  • TRW Amortyzator
    Numer artykułu: JGM3132T
    Na stanie
    -22%
    150,52 PLN
    117,41 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś przednia
    • System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
    • Ilożć na oż: 1
    • Przestrzegaj danych technicznych:
    • Warunki: nowy
  • BILSTEIN Amortyzator
    Numer artykułu: 19-127439
    Na stanie
    -22%
    227,83 PLN
    177,71 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś tylna
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
    • Warunki: nowy
  • MONROE Amortyzator
    Numer artykułu: 23473
    Na stanie
    -22%
    205,34 PLN
    160,17 PLN
    w tym 23% VAT
    • System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Sposób mocowania amortyzatora: górne oko, dolne oko
    • Warunki: nowy
  • BILSTEIN Amortyzator
    Numer artykułu: 22-045751
    Na stanie
    -22%
    313,45 PLN
    244,49 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś przednia
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
    • Warunki: nowy
  • RIDEX Amortyzator
    Numer artykułu: 854S0057
    Na stanie
    -22%
    127,81 PLN
    99,69 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś przednia
    • System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Typ amortyzatora: Amortyzator teleskopowy
    • Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon
    • Zamiana tylko w parach:
    • Wymagana ilosć: 2,0
    • Warunki: nowy
  • BILSTEIN Amortyzator
    Numer artykułu: 19-103150
    Na stanie
    -22%
    193,14 PLN
    150,65 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś tylna
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
    • Warunki: nowy
  • BILSTEIN Amortyzator
    Numer artykułu: 19-029429
    Na stanie
    -22%
    185,64 PLN
    144,80 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś tylna
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Sposób mocowania amortyzatora: dolne oko, górny trzon
    • Warunki: nowy
  • MONROE Amortyzator
    Numer artykułu: G1037
    Na stanie
    -22%
    162,23 PLN
    126,54 PLN
    w tym 23% VAT
    • System tłumienia drgań zawieszenia: dwururka
    • Rodzaj amortyzatorów: cisnienie gazu
    • Sposób mocowania amortyzatora: górny trzon, dolne oko
    • Warunki: nowy

Dowiedź się więcej o Amortyzator - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Amortyzator to urządzenie, które tłumi wstrząsy i uderzenia kół, zawieszenia i nadwozia samochodu dzięki przekształceniu energii mechanicznej uderzenia w cieplną. Ten element zapewnia nie tylko komfort, oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Rodzaje amortyzatorów

Według wypełnienia:

  • Hydrauliczne. Olej stosuje się jako płyn roboczy.
  • Gazowe. Układ jest wypełniony azotem pod wysokim ciśnieniem, co przeszkadza pienieniu oleju.

Według konstrukcji:

  • Dwururowe. Przewaga – prosta budowa amortyzatora. Wady – szybkie nagrzewanie i pienienie oleju pogarszają jakość pracy. Amortyzatory są wyposażone w cylinder roboczy, który znajduje się w korpusie części – pojemniku. W momencie sprężenia, tłok, połączony ze sworzniem, ruszy się w dół, wypychając olej z cylindra roboczego do korpusu. Podczas pracy na zwolnienie zdarza się odwrotna czynność
  • Jednorurowe. Nie ma powyżej wskazanych wad, jednak uszkodzenie korpusu powoduje zepsucie amortyzatora. Korpus gra rolę cylindra roboczego. Sworzeń dzieli amortyzator na dwie komory: jedna jest wypełniona azotem, druga – olejem. Amortyzacja zdarza się dzięki sprężeniu gaza.
Porady dotyczące eksploatacji

Rezerwa amortyzatorów samochodu bezpośrednio zależy od jakości dróg i stylu jazdy. Warto brać pod uwagę to, podczas wyboru prędkości.

Przy poprawnej eksploatacji należy sprawdzać amortyzator po 20 tyś. km przebiegu. Chłód może zaszkodzić nawet nowej części, dlatego usilnie poleca się sprawdzać ją na początku wiosny.

Po długim postoju, specjaliści polecają pierwsze 10 minut jechać niezbyt szybko, żeby rozgrzać płyn roboczy i odnowić elastyczność zawieszenia.

Przy pojawieniu przecieków oleju w okolicach koła, należy pilnie zwrócić się do stacji obsługi technicznej.

Poleca się przechowywać amortyzatory w położeniu poziomym, przy tym sworzeń musi znajdować się w położeniu górnym.

Uszkodzenia amortyzatorów
  • deformacja części;
  • dehermetyzacja uszczelki olejowej;
  • zepsucie zaworu.
Objawy uszkodzenia amortyzatorów
  • chwiejnie nadwozia;
  • zwiększenie drogi hamowania samochodu;
  • samochód pokonuje skręt na mniejszej prędkości;
  • podczas jazdy jest słyszalny stukot i dźwięki obce;
  • nierównomiernie zużywają się opony;
  • obecność przecieku oleju na częściach;
  • „przysiadanie” samochodu przy przyśpieszeniu i hamowaniu.
Przyczyny uszkodzenia amortyzatorów
  • niska jakość dróg;
  • agresywny styl jazdy;
  • niewczesna obsługa;
  • zmiany temperatury;
  • wpływ brudu i chemicznie aktywnych tworzyw;
  • brak oleju w pojemniku;
  • zepsucie części elementu.
Wymiana amortyzatora

Nowoczesne modele amortyzatorów są nierozbieralne. Przy uszkodzeniu należy wymieniać całą część – amortyzator nie podlega naprawie. Uszkodzenie jednego amortyzatora wymaga wymiany drugiego na tej samej osi. Można wykonać wymianę samodzielnie. W tym celu, należy wykonać następne kroki:

  • zdjąć koło;
  • odłączyć przewody hamulcowe, jeżeli to jest koniecznie;
  • demontować górne mocowania amortyzatorów, potem dolne;
  • zdjąć sprężynę za pomocą specjalnej ściągarki;
  • zainstalować nową część i wykonać powyżej wskazane czynności w odwrotnej kolejności.
Przewagi współpracy z Autodoc

Nasza firma pozwoli Ci oszczędzić czas, ponieważ można zamówić dowolną część w ciągu kilka minut. Ciągle wprowadzamy akcje i przyznajemy zniżki na produkty. Oprócz tego, bezpłatna przesyłka zmniejszy twoje koszty. Czy chcesz coś sprecyzować? Ekipa obsługi klienta zawsze odpowie na wszystkie pytania i pomoże dobrać odpowiednie części. Nie warto zapominać, że wszystkie części zamienne posiadają gwarancję jakości. Kupuj części zamienne razem z Autodoc!

  • Safe Order 200 dni dla Amortyzator (przednie, tylny)

    Safe Order 200 dni

  • Gwarancja najlepszej ceny dla Amortyzator tylny+przednie

    Gwarancja najlepszej ceny

  • Wygodna aplikacja do kupna samochód Amortyzator

    Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych

  • Amortyzator wideo naprawy samochodu

    Wideo naprawy samochodu