Filtr oleju dla swojego samochodu

Więcej Zamknij
Ogromny wybór marek auto Filtr oleju online
Wybrać samochód
Szukaj
Filtr oleju najwyższej jakości: Producenci
Oryginalne ACKOJAP Filtr oleju
ASHIKA
AUGER
AUTOMEGA
BLUE PRINT
Borsehung
BOSCH
BOSS FILTERS
BUGIAD
CHAMPION
DENCKERMANN
DONALDSON
DT
FEBI BILSTEIN
FILTRON
FRIGAIR
HENGST FILTER
HERTH+BUSS JAKOPARTS
JAPANPARTS
JC PREMIUM
JP GROUP
K&N Filters
KAMOKA
KNECHT
KOLBENSCHMIDT
MAGNETI MARELLI
MAHLE ORIGINAL
MANN-FILTER
MAPCO
MAXGEAR
MEAT & DORIA
Metalcaucho
MEYLE
NIPPARTS
OPTIMAL
PETERS ENNEPETAL
PROFIT
PURFLUX
RIDEX
SAKURA
SogefiPro
STARK
SWAG
TOPRAN
TRUCKTEC AUTOMOTIVE
UFI
VAICO
VALEO
ZF GETRIEBE
Top 8 Filtr oleju bestsellerów
Słynne części zamienne z kategorii Filtr oleju. Przedstawiony jest szeroki wybór z mnóstwa marek części zapasowych do Filtr oleju i inne korzystne oferty w naszym asortymencie części zamiennych do samochodu.
  • MAHLE ORIGINAL Filtr oleju
    Numer artykułu: OX 188D
    Na stanie
    -22%
    37,22 PLN
    29,03 PLN
    w tym 23% VAT
    • średnica zewnętrzna [mm]: 71,5
    • Wysokożć [mm]: 140,7
    • żrednica wewnętrzna 1 [mm]: 28,6
    • żrednica wewnętrzna [mm]: 16,0
    • Rodzaj filtra: Wkład filtra
    • Wysokożć 1 [mm]: 92,5
    • żrednica 4 [mm]: 48,5
    • Warunki: nowy
  • BOSCH Filtr oleju
    Numer artykułu: 1 457 429 238
    Na stanie
    -22%
    52,49 PLN
    40,94 PLN
    w tym 23% VAT
    • Wysokożć [mm]: 99
    • Rodzaj filtra: Wkład filtra
    • Wysokożć 1 [mm]: 82
    • Średnica [mm]: 71,88
    • żrednica 2 [mm]: 71880
    • Warunki: nowy
  • BOSCH Filtr oleju
    Numer artykułu: 1 457 429 619
    Na stanie
    -22%
    28,98 PLN
    22,60 PLN
    w tym 23% VAT
    • Wysokożć [mm]: 153
    • Rodzaj filtra: Wkład filtra
    • Średnica [mm]: 64
    • żrednica 1 [mm]: 25
    • żrednica 2 [mm]: 64000
    • Warunki: nowy
  • BOSCH Filtr oleju
    Numer artykułu: 0 451 103 336
    Na stanie
    -22%
    26,10 PLN
    20,36 PLN
    w tym 23% VAT
    • Wysokożć [mm]: 53
    • Gwintowana złączka: M 20 x 1,5
    • Ciżnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1,3
    • Średnica [mm]: 78
    • żrednica 1 [mm]: 76
    • żrednica 2 [mm]: 72
    • Ciżnienie otwarcia zaworu zwrotnego [bar]: 0,12
    • Warunki: nowy
  • MAHLE ORIGINAL Filtr oleju
    Numer artykułu: OC 467
    Na stanie
    18,00 PLN
    Oszczędzasz: 27%
    13,33 PLN
    w tym 23% VAT
    • Wysokożć [mm]: 55,0
    • Srednica pierscienia uszczelniającego [mm]: 72,0
    • Srednica wewnętrzna 2 [mm]: 62,0
    • Gwintowana złączka: M20x1,5
    • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
    • Ciżnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1,6
    • Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: OCS 7
    • żrednica obudowy [mm]: 76,0
    • Moment dokręcenia [Nm]: 20
    • Warunki: nowy
  • BOSCH Filtr oleju
    Numer artykułu: 0 986 452 041
    Na stanie
    -22%
    29,82 PLN
    23,26 PLN
    w tym 23% VAT
    • Wysokożć [mm]: 87
    • Gwintowana złączka: M 20 x 1,5
    • Ciżnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1
    • Średnica [mm]: 70
    • żrednica 1 [mm]: 68
    • żrednica 2 [mm]: 64
    • Ciżnienie otwarcia zaworu zwrotnego [bar]: 0,12
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Filtr oleju
    Numer artykułu: 22546
    Na stanie
    -22%
    22,06 PLN
    17,21 PLN
    w tym 23% VAT
    • średnica zewnętrzna [mm]: 71,7
    • Wysokożć [mm]: 140,8
    • żrednica wewnętrzna [mm]: 29,0
    • Rodzaj filtra: Wkład filtra
    • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pierscieniem uszczelniającym
    • Ciężar [kg]: 0,085
    • Warunki: nowy
  • CHAMPION Filtr oleju
    Numer artykułu: COF100165S
    Na stanie
    -22%
    15,93 PLN
    12,43 PLN
    w tym 23% VAT
    • średnica zewnętrzna [mm]: 77
    • Wysokożć [mm]: 87
    • Wymiar gwintu: 3/4"-16 UNF
    • Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
    • Ciżnienie otwarcia zaworu bocznikowego [bar]: 1
    • żrednica pierżcienia usczelniającego od [mm]: 62
    • żrednica pierżcienia usczelniającego do [mm]: 71,5
    • Warunki: nowy

Dowiedź się więcej o Filtr oleju - metoda działania, diagnostyka i przyczyny uszkodzeń oraz okresowość wymiany.

Filtr oleju to jeden z elementów układu smarowania. Funkcja filtra to czyszczenie oleju od przymieszek.

Rodzaje filtrów oleju

Według typu filtracji:

  • mechaniczne;
  • grawitacyjne;
  • odśrodkowe;
  • magnetyczne.

Według właściwości konstrukcji:

  • rozbieralne;
  • nierozbieralne.
Budowa filtra oleju

Najbardziej rozpowszechnione są mechaniczne filtry oleju, w których czyszczenie oleju zdarza się dzięki specjalnemu papierowi, wojłoku albo innym materiałom.

Ta część stanowi element filtrujący, który mieści się w obudowie z zaworami – obejściowy i zwrotny. Zawór obejściowy jest przeznaczony do przepuszczania oleju do silnika bez czyszczenia (w przypadku, gdy element filtrujący jest zanieczyszczony albo się zmieniła konsystencja oleju pod wpływem niskiej temperatury). Zawór zwrotny zapobiega trafieniu oleju do karteru silnika.

Eksploatacja filtrów oleju

Poleca się wymieniać te elementy zgodnie z planem razem z olejem silnikowym: każde 10-15 tyś. km przebiegu. Jednak czas eksploatacji filtra może być zmniejszony przez częste rozruchy i wyłączania niedogrzanego silnika, długotrwała eksploatacja silnika na biegu jałowym, stosowanie oleju niskiej jakości oraz wysoki poziom zapylenia powietrza (na przykład, podczas jazdy po drogach gruntowych). Jeżeli te czynniki są aktualne dla ciebie, musisz wymieniać filtr i olej silnikowy częściej.

Uszkodzenia filtrów oleju
  • zakończenie okresu użytkowania;
  • zanieczyszczenie elementu filtrującego;
  • uszkodzenie obudowy;
  • niepoprawne funkcjonowanie zaworów.
Objawy uszkodzenia filtrów oleju
  • po postoju pod silnikiem są widoczne krople oleju;
  • ciągle zdarza się przegrzewanie silnika;
  • zużywa się więcej oleju, niż zwykle;
  • po rozruchu silnika, wskaźnik ciśnienia oleju na desce rozdzielczej świeci zbyt długo;
  • obudowa filtra się rozdymała.
Przyczyny uszkodzenia filtrów oleju
  • filtr stosowany jest niskiej jakości;
  • stosowanie smarowideł niskiej jakości;
  • filtr jest niepoprawnie dobrany albo ustanowiony;
  • część nie była wymieniona na czas i jest stosowana dalej;
  • rodzaj oleju nie jest zgodny z wymaganiami producenta;
  • zepsuły się elementy uszczelniające;
  • silnik się nie nagrzewa, przed ruchem dużej prędkości.
Diagnostyka

Ocenianie kondycji filtra oleju zdarza się na zasadzie ukośnych objaw uszkodzeń (najgłówniejsze z nich, to zwiększenie zużycia smarowideł i wskaźnika ciśnienia oleju), oraz prostego przeglądu.

Jeżeli zauważyłeś poważne uszkodzenia obudowy, lepiej w celu profilaktyki sprawdzić silnik i funkcjonowanie układu smarowania.

Wymiana filtrów powietrza

Filtry oleju podlegają regularnej wymianie. Tą pracę lepiej zaufać fachowcom, ponieważ ten proces jest dosyć pracochłonny. Oprócz tego, błędy przy wymianie mogą spowodować uszkodzenia silnika.

Dlaczego lepiej kupować u nas nowy filtr oleju?
  1. Nasze kredo – nienaganna jakość. Możesz nabyć u nas części zamienne od najlepszych producentów z gwarancją jakości.
  2. Kupować części zamienne u nas jest korzystnie. Proponujemy nie tylko najbardziej przystępne ceny, oraz regularne akcje, oferty specjalne i możliwość bezpłatnej przesyłki.
  3. Znajdziesz u nas wszystkie potrzebne części zamienne. Nikt nie może pochwalić się takim szerokim asortymentem części zamiennych do różnych modelów marek samochodowych.
  4. Robimy wszystko, aby pomóc Ci w procesie robienia zakupów. Nasi eksperci zawsze są gotowi doradzić Ci w kwestiach składania zamówienia, oni pomogą oraz zorientować się w rozmaitości wyboru.

Autodoc: rób przyjemne zakupy!

  • Safe Order 200 dni dla samochód Filtr oleju

    Safe Order 200 dni

  • Gwarancja najlepszej ceny dla Filtr oleju pojazd

    Gwarancja najlepszej ceny

  • Wygodna aplikacja do kupna samochód Filtr oleju

    Wygodna aplikacja do kupna części samochodowych

  • Filtr oleju wideo naprawy samochodu

    Wideo naprawy samochodu