Podział auto części do Przegub Wału Napędowego / Wały Napędowe

Więcej Zamknij
Rozpocznij wyszukiwanie auto części wybierając samochód
Szukaj

Przegub Wału Napędowego / Wały Napędowe części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy

Układ napędowy to konstrukcja transmisji samochodu, która przekazuje moment obrotowy bezpośrednio na koła i zapewnia ich toczenie. Właściwości napędu i jego charakterystyki zależą od tego, na które koła przekazywany jest moment obrotowy.

Rodzaje układu napędowego
  • napęd tylny;
  • napęd przedni;
  • napęd na cztery koła:
    • klasyczny z skrzynią rozdzielczą;
    • na podstawie napędu przedniego;
    • z położeniem tylnym silnika.
Budowa układu napędowego
  • wał napędowy;
  • przegub o stałej prędkości:
    • koło oporne i pierścień ustalający;
    • kołnierzy;
    • 6 kulek;
    • rozdzielacz.
Porady dotyczące eksploatacji samochodów z różnymi typami układu napędowego
  1. Przy prowadzeniu samochodu z napędem tylnym należy unikać poślizgu kół. To może sprawić płozę niekontrolowaną.
  2. Samochód z napędem przednim wymaga płynnego ruszenia z miejsca. Nadmierny przeładunek kół wiodących może sprawić przedwczesne zużycie przegubów o stałej prędkości.
  3. Prowadzenie samochodem z napędem na cztery koła wymaga zwiększonej uwagi przy szybkim przejeździe zakrętów. Różna kierunkowość drążka kół przy manewrowaniu może sprawić płozę niekontrolowaną.
  4. Przy pojawieniu płozy samochody z różnymi napędami posiadają różne algorytmy niezbędnych czynności kierowcy. W samochodach z napędem przednim należy zwiększyć ciąg, naciskając na pedał gaza. Napęd tylny w takich warunkach wymaga zmniejszenia prędkości. Samochód z napędem na cztery koła potrzebuje wyraźnego dawkowanego cięgna albo zupełnego zwolnienia pedału gaza i gwałtownego naciskania bez pauzy.
Uszkodzenia układu napędowego
  • uszkodzenia i zużycie osłony ochronnej;
  • uszkodzenia przegubów o stałej prędkości;
  • uszkodzenie mechaniczne albo deformacja wałów koła.
Objawy uszkodzenia układu napędowego
  • szarpnięcia przy ruszeniu z miejsca;
  • dźwięki obce w przegubach;
  • plamy olejowe pod przegubami o stałej prędkości podczas postoju;
  • stukot albo wibracja wała koła;
  • widoczne uszkodzenia i deformacja wałów;
  • wolne położenie wała między przegubami.
Przyczyny uszkodzenia układu napędowego
  • stosowanie przegubów o stałej prędkości i smarowideł niskiej jakości;
  • osłabienie mocowań osi i przegubów o stałej prędkości;
  • zużycie przegubów;
  • brak albo niewystarczająca ilość smarowidła w systemie;
  • uszkodzenie mechaniczne albo zużycie uszczelki kurzowej;
  • trafienie do przegubów kurzu, brudu i przedmiotów obcych;
  • niska jakość pokrycia drogowego;
  • agresywny styl jazdy.
Remont i wymiana układu napędowego

Warto zapamiętać, że przy dowolnych uszkodzeniach przegubów o stałej prędkości naprawa nie jest przeprowadzana. Potrzebna jest tylko wymiana. Przy tym należy wymieniać od razu cały mechanizm, ponieważ jego części posiadają bardzo ścisłą stosowność. Wymianę kulek napędu też należy wykonywać w komplecie po 6 sztuk.

Remont napędu musi być prowadzany tylko przez mechaników fachowych. On wymaga określonego poziomu wiedzy specjalnej i obecności narzędzi specjalnych, w tym i podnośnika.

Wymianie podlega tylko osłona, z wszystkich części napędu. W takim razie należy oczyścić przegub od zanieczyszczeń i odnowić poziom oleju. Przy deformacji wałów, kategorycznie jest zabroniona ich eksploatacja.

Układ napędowy wymaga diagnostyki po przebiegu samochodu w 70 000-80 000 km. Przy agresywnym stylu jazdy albo częstych podróżach po bezdrożu poleca się sprawdzać układ po 50 000 km przebiegu. Diagnostyka przeprowadzana jest na stanowisku za pomocą komputera. Ocenia się stan przegubów o stałej prędkości, koła opornego i pierścienia ustalającego, oraz toczenie wałów. Po wypadkach albo uszkodzeniach mechanicznych poleca się wykonywać zupełną wymianę napędu.

Przewagi współpracy z nami

Na naszej stronie możesz szybko i prosto kupić części zamienne do napędu samochodowego. Szeroki asortyment części i wygodna wyszukiwarka pomogą Ci znaleźć, wszystko czego potrzebujesz tylko za 5 minut. Złóż zamówienie i przesyłkę bezpłatną. Pocieszymy Cię przystępnymi cenami, oraz gwarancją na wszystkie części zamienne. Nie zapominaj, że zawsze możesz zadać dowolne pytanie naszym specjalistom obsługi klienta. Skorzystaj z możliwości szybko i tanio kupić online potrzebne części zamienne. Kupuj razem z nami!

Top 10 bestsellerów z kategorii Przegub Wału Napędowego / Wały Napędowe
Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Przegub Wału Napędowego / Wały Napędowe. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.
  • GSP Zestaw przegubu, półoż napędowa
    Numer artykułu: 803018
    Na stanie
    -22%
    106,03 PLN
    82,70 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: os przednia, z prawej, oż przednia, z lewej
    • Długożć [mm]: 92
    • Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 33
    • Ilosć zębów, obręcz ABS: 45
    • Srednica pierscienia uszczelniającego [mm]: 53
    • specyfikacja: GrooveType:Inner
    • Warunki: nowy
  • SKF Zestaw osłon, półoż napędowa
    Numer artykułu: VKJP 3151
    Na stanie
    -22%
    52,88 PLN
    41,25 PLN
    w tym 23% VAT
    • Materiał: Termoplast
    • Wysokożć [mm]: 115
    • żrednica wewnętrzna 1 [mm]: 26
    • Srednica wewnętrzna 2 [mm]: 87
    • Rodzaj przegubu: Przegub równobieżny
    • Warunki: nowy
  • GSP Wał napędowy
    Numer artykułu: 261123
    Na stanie
    -22%
    366,88 PLN
    286,17 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: oż przednia, z lewej
    • Długożć [mm]: 520
    • Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
    • Typ skrzyni biegów: MT
    • Srednica pierscienia uszczelniającego [mm]: 53
    • żrednica 2 [mm]: 108
    • Warunki: nowy
  • SKF Zestaw osłon, półoż napędowa
    Numer artykułu: VKJP 01001
    Na stanie
    -22%
    50,97 PLN
    39,76 PLN
    w tym 23% VAT
    • Wysokożć [mm]: 146
    • żrednica wewnętrzna 1 [mm]: 22
    • Srednica wewnętrzna 2 [mm]: 86
    • Warunki: nowy
  • SKF Zestaw osłon, półoż napędowa
    Numer artykułu: VKJP 01013
    Na stanie
    -22%
    64,02 PLN
    49,94 PLN
    w tym 23% VAT
    • Materiał: Guma
    • Wysokożć [mm]: 97
    • żrednica wewnętrzna 1 [mm]: 22
    • Srednica wewnętrzna 2 [mm]: 72
    • żrednica wewnętrzna 2 od [mm]: 72
    • żrednica wewnętrzna 1 od [mm]: 22
    • żrednica wewnętrzna 1 do [mm]: 29
    • żrednica wewnętrzna 2 do [mm]: 84
    • Warunki: nowy
  • GSP Zestaw przegubu, półoż napędowa
    Numer artykułu: 803037
    Na stanie
    -22%
    95,91 PLN
    74,81 PLN
    w tym 23% VAT
    • Długożć [mm]: 96
    • Uzębienie zewnętrzne od strony koła: 36
    • Srednica pierscienia uszczelniającego [mm]: 60
    • specyfikacja: GrooveType:Inner
    • Warunki: nowy
  • SKF Zestaw osłon, półoż napędowa
    Numer artykułu: VKJP 01003
    Na stanie
    -22%
    65,26 PLN
    50,90 PLN
    w tym 23% VAT
    • Wysokożć [mm]: 156
    • żrednica wewnętrzna 1 [mm]: 23
    • Srednica wewnętrzna 2 [mm]: 112
    • Warunki: nowy
  • JP GROUP Zestaw osłon, półoż napędowa
    Numer artykułu: 1143600116
    Na stanie
    -22%
    17,70 PLN
    13,81 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś przednia, od strony koła
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Sruba, kołnierz wału kardana
    Numer artykułu: 09455
    Na stanie
    -22%
    5,82 PLN
    4,54 PLN
    w tym 23% VAT
    • Długożć [mm]: 58
    • Gwint zewn. [mm]: M10 x 1,5
    • Jakosć/Klasa: 12.9
    • Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny
    • Ciężar [kg]: 0,03
    • Warunki: nowy
  • TOPRAN Sruba, kołnierz wału kardana
    Numer artykułu: 104 306
    Na stanie
    -22%
    1,96 PLN
    1,53 PLN
    w tym 23% VAT
    • Kształt łba sruby / nakrętki: wewnętrzny wielokątny
    • Długożć [mm]: 48
    • Wymiar gwintu: M 8
    • Klasa wytrzymałożci: 12.9
    • Warunki: nowy