Podział auto części do Zawieszenie, Wahacze

Więcej Zamknij
Rozpocznij wyszukiwanie auto części wybierając samochód
Szukaj
Prosimy, wybrać potrzebną kategorię Zawieszenie, Wahacze części samochodowe
Markowe części zamienne do Zawieszenie, Wahacze — katalog produktów

Zawieszenie, Wahacze części samochodowe - ważne informacje o metodę działania, montaż, diagnostykę i okres pracy

Oś samochodu to mechanizm, który łączy między sobą koła jednej osi, oraz zapewnia połączenie kół z nadwoziem. W przypadku, jeżeli oś jest napędowa, ona przekazuje moment obrotowy bezpośrednio do kół.

Typy osi samochodu
  • oś napędowa;
  • oś wleczona;
  • oś wleczona skrętna;
  • oś nośna.
Budowa osi wleczonej
  • przekładnia główna;
  • przekładnie końcowe;
  • mechanizm różnicowy;
  • półosie;
  • piasty koła.
Porady dotyczące eksploatacji osi samochodu
  1. Staraj się podtrzymywać czystość mechanizmów osi. Po jażdzie po bezdrożu, zwłaszcza po deszczu, należy oczyścić je od brudu i sprawdzić jednolitość skrzyni korbowej. Należy co tydzień oczyszczać i myć osie.
  2. Przy pojawieniu stuka w skrzynie korbowej podczas ruchu należy unieruchomić samochód i natychmiast sprawdzić temperaturę skrzyni. Temperatura powinna być nie wyżej 50-60Со. Ten wskaźnik odpowiada temperaturze oleju w warunkach normalnych, która wynosi 75Со. Jeżeli temperatura jest wyżej, należy przeprowadzić diagnostykę.
  3. Należy poprawnie dobrać olej transmisyjny. Najkorzystniej jest stosować oleje wielosezonowe, ale rodzaj oleju stosowanego zależy od warunków pogodowych w twoim regionie. Przy wysokiej temperaturze należy stosować olej nizszej lepkości (na przykład, 70W-90 albo 75W-90). Wyjątkowo mroźną zimą należy stosować olej wysokiej lepkości – 80W albo 85W. Kategorycznie nie poleca się mieszać oleje o różnej lepkości, oraz od różnych producentów.
  4. Jeżeli zamontowałeś nową oś, należy szczególnie uważnie śledzić za nią pierwsze 3000 km przebiegu. Jeżeli w tym czasie pojawiły się szumy, należy wyregulować dyferencjał i podkręcić mocowania.
Uszkodzenia części osi samochodu
  • zużycie półosi;
  • zużycie trybów;
  • destrukcja i uszkodzenie łożysk;
  • uszkodzenia mechanizmu różnicowego;
  • zużycie uszczelek olejowych i innych;
  • zerwanie szpilek mocujących kołnierzy półosi.
Objawy uszkodzenia części osi samochodu
  • zwiększony hałas w reduktorze podczas ruchu środka transportowego;
  • pojawianie plam olejowych pod karterami mostów podczas postoju samochodu;
  • trafienie oleju na mechanizmy hamulcowe;
  • zablokowanie osi napędowej.
Przyczyny uszkodzenia części osi samochodu
  • niewystarczająca ilość oleju w układzie;
  • stosowanie oleju, niezalecanego do tego samochodu;
  • stosowanie części niskiej jakości;
  • niepoprawne mocowanie części;
  • stosowanie części nieodpowiednich;
  • trafienie brudu i obcych ciał do mechanizmu różnicowego;
  • systematyczny przeładunek samochodu;
  • agresywny styl jazdy.
Remont osi i wymiana składników

Najprościej jest sprawdzić stan osi samochodu samodzielnie, rozpędziwszy samochód do 90 km/h na równej drodze. Jeżeli na tej prędkości pojawia się stuk pod podłogą, wibracja albo zmniejsza się sterowność samochodu – należy dokładniej sprawdzić układ.

Przy diagnostyce układów osi samochodu, należy sprawdzać poziom oleju w karterach, oraz jego stan. Oprócz tego, należy oczyścić odpowietrzniki, oraz sprawdzić mocowania kołnierzy. Diagnostykę należy przeprowadzać po przebiegu 30 000-40 000 km.

Warto pamiętać, że przy zużyciu (nawet nie konsekwentnym) albo uszkodzeniu części mechanizmu różnicowego one są wymieniane kompleksowo przez konieczność regulacji urządzenia wysokiej precyzji. Inne części można wymieniać tylko na zupełne analogi.

Luz między łożyskami osiowymi, oraz luz w sczepianiu trybów przekładni głównej mierzy się za pomocą narzędzia specjalnego i koryguje się przy diagnostyce.

Przewagi współpracy z nami
  • możesz kupić części osi online w ciągu kilka minut;
  • zapewniamy olbrzymi katalog części zamiennych do modelów wszystkich marek samochodowych;
  • złóż zamówienie, otrzymasz go jak najszybciej;
  • wszystkie towary posiadają gwarancję;
  • możesz zadać pytania konsultantom obsługi klienta i otrzymać właściwą odpowiedź;
  • proponujemy atrakcyjne ceny.

Bardzo prosto jest nabyć części samochodowe razem z nami!

Top 10 bestsellerów z kategorii Zawieszenie, Wahacze
Zalecane przez nas części zamienne z kategorii Zawieszenie, Wahacze. To są najbardziej sprzedawane części zamienne. Kup nasze bestsellery albo odkryj dla siebie mnóstwo innych atrakcyjnych ofert.
  • SKF Zestaw łożysk koła
    Numer artykułu: VKBA 3643
    Na stanie
    -22%
    325,91 PLN
    254,21 PLN
    w tym 23% VAT
    • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: ze zintegrowanym czujnikiem ABS
    • Felga, ilosć otworów: 5
    • żr. flanszy [mm]: 137
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Nakrętka koła
    Numer artykułu: 46667
    Na stanie
    -22%
    7,50 PLN
    5,85 PLN
    w tym 23% VAT
    • Rozmiar klucza: 19
    • Gwint wewnętrzny [mm]: M12 x 1,5
    • Mocowanie koła: siedzenie stożkowe F
    • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
    • Grubosć [mm]: 15,0
    • Jakosć/Klasa: 10
    • Ciężar [kg]: 0,02
    • uwzględnić informację serwisową:
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Szpilka koła
    Numer artykułu: 46625
    Na stanie
    -22%
    4,01 PLN
    3,13 PLN
    w tym 23% VAT
    • Rozmiar klucza: 17
    • Długożć [mm]: 47,5
    • Długosć gwintu [mm]: 22
    • Mocowanie koła: siedzenie stożkowe F
    • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
    • Ciężar [kg]: 0,06
    • Gwint zewn. [mm]: M12 x 1,5
    • Jakosć/Klasa: 10.9
    • Powierzchnia: ocynkowany
    • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny szesciokątny
    • uwzględnić informację serwisową:
    • Materiał: stal
    • średnica zewnętrzna [mm]: 22,3
    • Warunki: nowy
  • KYB Zestaw ochrony przeciwpyłowej, amortyzator
    Numer artykułu: 915400
    Na stanie
    -22%
    60,53 PLN
    47,21 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: Oś tylna
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Szpilka koła
    Numer artykułu: 21175
    Na stanie
    -22%
    4,96 PLN
    3,87 PLN
    w tym 23% VAT
    • Rozmiar klucza: 17
    • Długożć [mm]: 47
    • Długosć gwintu [mm]: 18
    • Mocowanie koła: siedzenie stożkowe F
    • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
    • Ciężar [kg]: 0,05
    • Gwint zewn. [mm]: M12 x 1,25
    • Jakosć/Klasa: 10.9
    • Powierzchnia: Płytki pokryte cynkiem
    • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny szesciokątny
    • uwzględnić informację serwisową:
    • Materiał: stal
    • Długożć trzonka [mm]: 8
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Nakrętka koła
    Numer artykułu: 46674
    Na stanie
    -22%
    17,23 PLN
    13,44 PLN
    w tym 23% VAT
    • Rozmiar klucza: 19
    • Gwint wewnętrzny [mm]: M12 x 1,5
    • Mocowanie koła: siedzenie stożkowe F
    • Strona zabudowy: Oś tylna, Oś przednia
    • Grubosć [mm]: 31,0
    • Jakosć/Klasa: 10
    • Powierzchnia: chromowany
    • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny szesciokątny
    • Ciężar [kg]: 0,06
    • uwzględnić informację serwisową:
    • Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: z pokrywą
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Nakrętka koła
    Numer artykułu: 03556
    Na stanie
    -22%
    3,03 PLN
    2,36 PLN
    w tym 23% VAT
    • Rozmiar klucza: 19
    • Gwint wewnętrzny [mm]: M14 x 1,5
    • Mocowanie koła: Siedzenie płaskie
    • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
    • Grubosć [mm]: 16,0
    • Jakosć/Klasa: 10
    • Powierzchnia: fosforanowany
    • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny szesciokątny
    • Ciężar [kg]: 0,027
    • średnica zewnętrzna [mm]: 27,0
    • uwzględnić informację serwisową:
    • DIN / ISO: 74361
    • Wersja żruby/nakrętki: łeb stożkowy płaski
    • Warunki: nowy
  • RIDEX Drążek / wspornik, stabilizator
    Numer artykułu: 3229S0006
    Na stanie
    -22%
    40,01 PLN
    31,21 PLN
    w tym 23% VAT
    • Strona zabudowy: oż przednia, z lewej, os przednia, z prawej, oż przednia po obydwu stronach
    • Pręt/rozpórka: Drążek skrętny łącznikowy
    • Długożć [mm]: 335
    • Materiał: stal
    • Gwint zewn. [mm]: M10 x 1,5
    • Wymagana ilosć: 2
    • Warunki: nowy
  • SWAG Nakrętka koła
    Numer artykułu: 80 91 1939
    Na stanie
    -22%
    6,33 PLN
    4,94 PLN
    w tym 23% VAT
    • Rozmiar klucza: 21
    • Gwint wewnętrzny [mm]: M12 x 1,5
    • Mocowanie koła: siedzenie stożkowe F
    • Grubosć [mm]: 17,0
    • Jakosć/Klasa: 8
    • Powierzchnia: ocynkowany
    • Kształt łba sruby / nakrętki: zewnętrzny szesciokątny
    • Ciężar [kg]: 0,021
    • Moment dokręcenia [Nm]: 110
    • Warunki: nowy
  • FEBI BILSTEIN Nakrętka koła
    Numer artykułu: 27413
    Na stanie
    -22%
    5,35 PLN
    4,17 PLN
    w tym 23% VAT
    • Rozmiar klucza: 19
    • Gwint wewnętrzny [mm]: M12 x 1,5
    • Mocowanie koła: siedzenie stożkowe F
    • Strona zabudowy: Oś przednia, Oś tylna
    • Grubosć [mm]: 15,0
    • Jakosć/Klasa: 10
    • Ciężar [kg]: 0,020
    • uwzględnić informację serwisową:
    • Warunki: nowy